ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πες μου το αυτοκίνητό σου, να σου πω ποιος είσαι

14302361_184002275363918_344201715_n

Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail.com

Υπάρχουν τρεις τύποι ανθρώπων στον κόσμο. Αυτό που έχουν πάθος με τα αυτοκίνητα, αυτοί που τα βλέπουν απλώς σαν μεταφορικό μέσο και αυτοί που αδιαφορούν παντελώς.  Οι περισσότεροι διάσημοι ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, τους παθιασμένους με τα ακριβά αυτοκίνητα και την ταχύτητα.

Γι΄αυτό και δε διστάζουν να ξοδέψουν ολόκληρες περιουσίες προκειμένου να αγοράσουν τα τελευταία μοντέλα πανάκριβων εταιριών και να σπάσουν τα κοντέρ των ταχυτήτων! Και αυτό δεν είναι σημερινό φαινόμενο αλλά παλιό από την εποχή των σταρς του ’60, της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχε μια Μερσεντές 250  ενώ για τις μετακινήσεις του εντός των Αθηνών χρησιμοποιούσε ένα Κούπερ μίνι. Το τελευταίο αυτοκίνητο που είχε η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν ένα μοντέλο της Maserati, το οποίο σήμερα πωλείται στην απίστευτη τιμή των 10.000 Ευρώ ενώ έχει κάνει 89.000 χιλιόμετρα. Ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο της εθνικής μας σταρ το οποίο συχνά οι κάτοικοι του Κολωνακίου έβλεπαν να οδηγεί ο τότε σύντροφός της Κώστας Σπυρόπουλος αλλά και ο γιος της Γιάννης. Η Αλίκη αν και είχε δίπλωμα οδήγησης δεν οδηγούσε ποτέ.

ba1bc6a9e7d0b64f10451bdffa8960a6

Στα χρόνια του ’60 η Τζένη Καρέζη είχε μια Τραίομφ 2000 ενώ σύμφωνα με δήλωση της σε περιοδικό μεγάλης κυκλοφορίας εξέφρασε την επιθυμία της να αποκτήσει μια Ρολς Ρόις. Στα μέσα των χρόνων του ’60 η Μαίρη Χρονοπούλου, ποζάρει σε φωτογράφηση για εβδομαδιαίο έντυπο, με ένα Humber Sceptre 2ης σειράς (1965-1967), Βρετανικής προέλευσης. Είχε κινητήρα 1725 κυβικών και ήταν ένα αρκετά ακριβό αυτοκίνητο.

248593_215061498514611_5137952_n

Ο Νίκος Κούρκουλος, γοητευτικός με αδυναμία στα «νευρικά» αυτοκίνητα, φέρνει από το Παρίσι μια Σιτροέν για χάρη της γυναίκας του ενώ σε δηλώσεις του, την εποχή εκείνη, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι το αμάξι είναι μεταφορικό μέσο και όχι μέσον επιδείξεως. Ο Φαίδωνας Γεωργίτσης, αν και λάτρης της ταχύτητας, είχε στην κατοχή του ένα Μίνι Κούπερ.

Αρκετοί  Έλληνες  στα χρόνια του ’50 και του ’60 έφερναν αμερικάνικα αυτοκίνητα. Ο τρόπος μεταφοράς του  βέβαια τότε ήταν το καράβι, όμως γίνονταν και κανονικές εισαγωγές αμερικάνικων αυτοκινήτων  στη χώρα μας, μέσω αντιπροσωπειών. Η Ρένα Βλαχοπούλου μετά την περιοδεία της στην Αμερική με τον Γιάννη Σπάρτακο, έφερε μαζί της και το πρώτο της αμάξι μάρκας Πλίμουθ και ο  Κώστας Χατζηχρήστος μια Chevrolet.

685

H ηθοποιός Μίρκα Καλατζοπούλου είχε μια Mercedes SL, την οποία κυκλοφορούσε (στην Ελλάδα τουλάχιστον) με οβάλ πινακίδες τελωνείου. Τότε ήταν παντρεμένη με τον Γερμανο-αμερικανό επιχειρηματία Hesper και προφανώς το αυτοκίνητο το είχε από το εξωτερικό. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα των ’60s και από τα ακριβότερα της ελληνικής αγοράς, είχε η ηθοποιός Χριστίνα Σύλβα (μοντέλο ’68 ή αρχές ’69). Την εποχή εκείνη η Ζωζώ Σαπουντζάκη είχε μια Mercedes ενώ τα τελευταία χρόνια οδηγούσε ένα cabrio Chrysler Sebring (00’s μοντέλο) και πήγαινε βόλτα τη μητέρα της.

80

Στη δεκαετία του ’70 η Ρένα Παγκράτη, σταρ της τηλεόρασης χάρη στο «Λούνα Πάρκ», είχε μια Citroen GS ενώ ο Δάκης, απόλυτο είδωλο της νεολαίας, είχε μια Λάντσια Φούλβια, κόκκινη κουπέ με αριθμό ΒΗ 5227. Μια Toyota 1600 είχε τα χρόνια εκείνα ο ηθοποιός Βαγγέλης Βουλγαρίδης.

Μεθυσμένος από την ταχύτητα δηλώνει και ο τραγουδιστής των 70ς Λευτέρης Μυτιληναίος ο οποίος και ποζάρει με την NSUτου σε φωτογράφηση για το περιοδικό «Φαντάζιο». Με τα αυτοκίνητα τους ποζάρουν τα χρόνια του ’70 πολλοί σταρ ανάμεσα τους ο Μανώλης Αγγελόπουλος, η Μιράντα Κουνελάκη, ο Γιάννης Πουλόπουλος αλλά και ο «Πρίγκηπας» Τόλης Βοσκόπουλος με μια Σούπερ Τζάγκουαρ αξίας 600.000 δραχμών, μυθικό ποσό για την εποχή.

643

Για την ιστορία να πούμε ότι απ΄όλα τα αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν στις παλιές ελληνικές ταινίες, τα cabrio υπήρξαν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Μικρά ή μεγάλα προσέφεραν τη μοναδική αίσθηση ελευθερίας και επαφής με το περιβάλλον, που κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν μπορούσε να χαρίσει απλόχερα σε οδηγό και επιβάτες, ενώ ο μποέμ χαρακτήρας τους τα έκανε περιζήτητα στις ταινίες.

Οι εποχές που γυρίστηκαν αυτές οι ταινίες, ήταν ιδανικές για τα αυτοκίνητα cabrio. Βολτάροντας στους άδειους τότε δρόμους της Αθήνας, για τις ανάγκες λήψης των σκηνών της ταινίας, συνήθως επέλεγαν διαδρομές από  Ομόνοια μέχρι Σύνταγμα και από Φάληρο μέχρι Κηφισιά, ενώ για πιο εκδρομικές εξορμήσεις επισκέπτονταν τα κοσμοπολίτικα θέρετρα της εποχής, με πολλές σκηνές να έχουν γυριστεί σε Βάρκιζα, Βουλιαγμένη, Λαγονήσι, Φάληρο, Λουτράκι ενώ οι εικόνες που κατέγραφε ο κινηματογραφικός φακός ήταν άκρως εντυπωσιακές για τους θεατές.

716

Τέλος δεν ήταν λίγες οι φορές που αγαπημένοι καλλιτέχνες είχαν θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Άλλοι πεζοί, άλλοι με ποδήλατο ή μηχανή και δυστυχώς οι περισσότεροι ήταν νέοι άνθρωποι. Σε τροχαίο έχασαν τη ζωή τους ο Πέτρος Λοχαίτης, ο Νίκος Γαροφάλλου, ο Κωνσταντίνος Παπαχρόνης και ο Παντελής Παντελίδης. Σοβαρό τροχαίο καθώς πήγαιναν στην πρεμιέρα της ταινίας τους  «Χωρίς Ταυτότητα» είχαν και οι πρωταγωνίστριες  Ζωή Λάσκαρη και Μαίρη Χρονοπούλου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εποχής.

14289867_858452430956417_327912330719507558_o

Αφήστε το σχόλιο σας

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top