Μεγάλοι έρωτες… από τη μεγάλη οθόνη!!!

15966950_252135121883966_759014358_o-1

Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail

Αν μπορούσαμε να προσδιορίσουμε την απόλυτη μέρα, κατά την οποία θα μπορούσαμε να δούμε μεγάλους έρωτες από τη…μεγάλη οθόνη τότε αυτή δεν θα ήταν άλλη από την Ημέρα των Ερωτευμένων.

Και επειδή η οικονομική κρίση “χτύπησε” και τους ερωτευμένους, ένας ιδιαίτερος τρόπος για να περάσει κάποιος  την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι οι ρομαντικές  ιστορίες αγάπης σε αξέχαστες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Το myselvi επέλεξε τρεις ταινίες για τον Άγιο Βαλεντίνο που ταιριάζουν στο πνεύμα  περισσότερο απ’ ό,τι νομίζετε, ακόμη και αν δε θα πήγαινε τόσο εύκολα το μυαλό σας σε αυτές.

427838_187537768033978_1494188269_n

1.Ένας μεγάλος έρωτας (1964)

Μια δραματική-αισθηματική ταινία της Φίνος Φιλμ με μια θεματολογία που ξεφεύγει μάλλον από τα συνηθισμένα ομοειδή έργα της περιόδου. Μια ευκατάστατη μεσοαστική οικογένεια αναστατώνεται από την δημιουργία ενός παράνομου δεσμού της οικοδέσποινας με τον υποψήφιο σύζυγο της ανιψιάς της. Για την εκτέλεση αυτής της αρκετά ενδιαφέρουσας ιδέας του σεναρίου ο Ντίνος Δημόπουλος είχε στη διάθεσή του πληθώρα ικανών συντελεστών και κυρίως εκλεκτό επιτελείο ερμηνευτών.

Photo11_megalos_erotas

Η Τζένη Καρέζη εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της και στέκεται με αξιώσεις στον απαιτητικό ρόλο της μητέρας, συζύγου και ερωμένης. Ο Νίκος Κούρκουλος στο γνώριμό του προφίλ, του κατακτητή ενώ από  τους άλλους ρόλους ξεχωρίζουν ο Μηνάς  Χρηστίδης ως σύζυγος, η Τασσώ Καββαδία με την συνήθη δυναμική της παρουσία και τέλος, πολύ καλή παρουσία από μια ηθοποιό που πάντα άρεσε ως ερμηνεύτρια και ως γυναίκα, η Τζένη Ρουσσέα. Το έργο έχοντας  επιρροές από την «Άννα Καρένινα» του Λέοντος Τολστόι δίνει μια αρκετά καλή εικόνα των ανωτέρων στρωμάτων της Αθηναϊκής κοινωνίας των χρόνων του ΄60.

Photo10_megalos_erotas

Η ανθηρή οικονομία και ο «εξευρωπαϊσμός» της πρωτεύουσας με τα ακριβά αυτοκίνητα, τις επαύλεις και τους χορούς. Τα κουτσομπολιά των κοσμικών κύκλων και τα ερωτικά σκάνδαλα, υπαρκτά και μη, αποπνέουν το πνεύμα της εποχής, φυσικά μόνο την μία όψη του. Στα συν της ταινίας η αναμφισβήτητα πλούσια παραγωγή του Φίνου με τα προσεγμένα σκηνικά και τις εξωτερικές σκηνές (ξεχωρίζουν αυτές στην παλιά πόλη της Ρόδου). Η μουσική του Μίμη Πλέσσα προσθέτει οπωσδήποτε στη δραματικότητα της ταινίας, ενώ εντύπωση προκαλεί το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος, Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου (στο μικρό ρόλο της υπηρέτριας – έναν ρόλο που στο μέλλον θα την δοξάσει) και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.

Οι ερωτικές σκηνές των δύο πρωταγωνιστών καθώς και οι διάλογοι που τις συνοδεύουν ανήκουν στο ανθολόγιο του ελληνικού κινηματογράφου. Το «Ένας Μεγάλος Έρωτας» έκανε πρεμιέρα στις 20 Απριλίου 1964 και έκοψε 202.607 εισιτήρια, στις αίθουσες Α΄προβολής.

Photo04_agapi_panta_2bbddd0d5ac09e2d743633287edb8661_L

2. Αγάπη για πάντα (1969)

Μετά από 9 χρόνια συνεργασίας με τον σκηνοθέτη Γιάννη Δαλιανίδη, η Ζωή Λάσκαρη αποφασίζει να κάνει την πρώτη της ταινία με άλλο σκηνοθέτη για να ανανεωθεί κινηματογραφικά. Έτσι, συνεργάζεται με τον Βασίλη Γεωργιάδη, στη ταινία «Αγάπη για πάντα». Μια αισθηματική ταινία, χαρακτηριστική της περιόδου, που έχει ως θέμα της τον έρωτα ανάμεσα σε έναν φτωχό νέο πιανίστα σπουδαστή ωδείου, με μια πλούσια κοπέλα που οι δικοί της θέλουν να παντρέψουν με έναν της σειράς της.

24

Στα συν της ταινίας οι πολλές και καλές εξωτερικές λήψεις σε χαρακτηριστικά σημεία της Αθήνας αλλά και στον Πειραιά. Η πρώτη συνάντηση του ζευγαριού γίνετε μπροστά από δίσκους 45 στροφών (διακρίνεται και ο λογότυπος της τότε Columbia) στο δισκοπωλείο του πολυκαταστήματος Μινιόν στη συμβολή Πατησίων και Δώρου.

243

Όσο για το πιάνο, που παίζει και αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο στο φιλμ, είναι του οίκου Crasselt & Rahse. Το επαναλαμβανόμενο “σ’αγαπώ” γραμμένο στα πλήκτρα του πιάνου είναι ίσως η πιο συγκινητική σκηνή του έργου. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 16 Μαρτίου 1970, και έκοψε 266.826 εισιτήρια.

320309_510067542339092_1944655632_n

3. Σ’ Αγαπώ (1971)

Σε μία δύσκολη περίοδο για το ελληνικό σινεμά, οι ταινίες της Αλίκης συνεχίζουν να κόβουν «τρελά» εισιτήρια, ο Φίνος δεν της χαλάει χατήρι και το 1971 της γυρίζει την ακριβότερη παραγωγή του, το ρομαντικό «Σ’ αγαπώ». Εκείνη την εποχή παγκόσμια μόδα είχε κάνει το «Love story» που είχε σπάσει τα ταμεία. Το στόρυ της ελληνικής ταινίας επικεντρώνετε στον αδιέξοδο έρωτα μιας νεαρής κοπέλας με έναν ώριμο καθηγητή πανεπιστημίου.

10616322_751726364889131_139052388349233530_n

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος είναι ο ώριμος άντρας που κατακτά τη νεαρή Αλίκη ενώ ο Νίκος Γαλανός παίζει το νεαρό και συνομήλικό της που τη φλερτάρει, άσχετα αν στη πραγματικότητα ο Αντωνόπουλος ήταν συνομήλικός της και ο Γαλανός πολύ μικρότερος της. Αλλά όλα αυτά μπροστά στην Εθνική μας σταρ ήταν μικρές, ανόητες, λεπτομέρειες.

photo12

Ένα μεγάλο μέρος της ταινίας γυρίστηκε σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις με τη μελαγχολική μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου να τονίζει ακόμη περισσότερο την ερωτική ατμόσφαιρα του φιλμ. Το μουσικό θέμα «Αναμνήσεις» αρκετά χρόνια αργότερα έγινε τραγούδι σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, ερμηνεία Δήμητρας Γαλάνη, με τον τίτλο «Με αυτόν τον έρωτα». Το «Σ’ Αγαπώ» έκανε πρεμιέρα στις σκοτεινές αίθουσες στις 17 Οκτωβρίου 1971 με συγκομιδή 393.137 εισιτήρια.