“ΛΟΓΟΠΑΙΓΝΙΟ” : Κέντρο Ειδικής Αγωγής / Τσαλοπούλου 1-3, Σέρρες
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Την τελευταία εικοσαετία, το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται συχνά στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας.
Οι κυριότερες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι η δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσορθογραφία, δυσαριθησία και δυσλεξία.
1. Δυσαναγνωσία
Χαρακτηριστικά της δυσαναγνωσίας είναι:
1. Δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση (κομπιαστή ανάγνωση)
2. Λάθη (αντικαταστάσεις, παραλήψεις, αντιμεταθέσεις)
3. Αντικαταστάσεις λέξεων
Στο γραπτό λόγο:
Άσχημος γραφικός χαρακτήρας
Απλές προτάσεις, παραλήψεις σημείων στίξης,
Απουσιάζουν συνήθως πρόλογος και επίλογος
Μικρή έκταση κειμένου
Πολλά ορθογραφικά λάθη
Άσχημη εικόνα γραπτού
Η Δυσγραφία αναφέρεται στις δυσκολίες της γραφής: άσχημος γραφικός χαρακτήρας, δυσκολία κατανόησης του γραπτού λόγου.
2.Δυσορθογραφία
Ελλιπή φωνολογική επεξεργασία
Δυσκολία τήρησης των γραμματικών κανόνων
Δυσκολία ανάλυσης μιας λέξης στα συνθετικά της
Δυσκολία εφαρμογής ορθογραφίας
3.Δυσαριθμησία
Δυσαριθμησία είναι η δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων παρά την απουσία εμφανούς διαταραχής, όπως κάποιο σύνδρομο ή νοητική καθυστέρηση. Η δυσαριθμησία μπορεί να είναι: α) αναπτυξιακή ή εξελικτική ή β) επίκτητη.
Η αναπτυξιακή αναφέρεται συνήθως σε μαθητές σχολικής ηλικίας και οι δυσκολίες που παρουσιάζουν είναι δυσανάλογες του νοητικού τους επιπέδου.
4. Δυσλεξία
Η δυσλεξία είναι η διαταραχή που παρουσιάζεται σε παιδιά τα οποία παρά τη φοίτησή τους σε συνηθισμένες σχολικές τάξεις αποτυχαίνουν να αποκτήσουν τις γνωστικές δεξιότητες, τις γλωσσικές δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία σε βαθμό ανάλογο με τις διανοητικές τους ικανότητες.
Leave a Reply