Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail
Ήταν 1 Απριλίου 2016 όταν στο Myselvi.gr δημοσιεύτηκε το πρώτο μου άρθρο στη στήλη «Πολιτισμός»…η επιλογή του θέματος ήταν τυχαία και εγώ αρκετά επιφυλακτικός για την ανταπόκριση του αποτελέσματος. Για πρώτη φορά άρχισα να γράφω, μετά από χρόνια στη τοπική τηλεόραση των Σερρών.
Ακολούθησαν 134 άρθρα με θέματα από τον ελληνικό κινηματογράφο, το θέατρο, την τηλεόραση και τη μουσική. Και κάποια άρθρα-αφιερώματα σε καλλιτέχνες που έφυγαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες.
Το Myselvi.gr μπήκε στη ζωή μου τη κατάλληλη στιγμή. Ακριβώς τη στιγμή που για εμένα έκλεινε οριστικά το κεφάλαιο τηλεόραση. Μια τηλεόραση στην οποία οι πολιτιστικές εκπομπές αποτελούν είδος προς εξαφάνιση καθώς έβαζε τον πολιτισμό σε θέση μουσειακού εκθέματος, μετατρέποντας την «ποιότητα» σε νεκρό γράμμα. Και τότε ήρθε η Σελβίρα και ο Αντώνης, δυο νέα παιδιά που είχαν παρακολουθήσει τη δουλειά μου στη μικρή οθόνη και έτσι άρχισε η συνεργασία μας.
Το Myselvi.gr μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω αυτό που ήθελα πάντα. Ν’ ασχοληθώ με θέματα πολιτισμού μακριά από την κουλτούρα του life style και το τηλεοπτικό κιτς που κυριαρχεί πλέον παντού. Κάποιοι ενοχλήθηκαν (ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο) και η αλήθεια είναι ότι μέσα από την ενασχόληση μου με το γράψιμο στο διαδίκτυο «κέρδισα» την εκτίμηση ανθρώπων με τους οποίους δεν γνωριζόμουν…
Επιστρέφω στο πρώτο μου άρθρο, το οποίο ήταν για την ιστορική Βίλα Λεβίδη, ένα κόσμημα στην Αττική που σήμερα ρημάζει χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αναστήλωση του. Στον αύλειο χώρο πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα μεγάλων ταινιών, κυρίως της Φίνος Φιλμ, όπως: «Η Αρχόντισσα Και Ο Αλήτης», «Το Λεβεντόπαιδο», «Ο Μάγκας Με Το Τρίκυκλο», «Δικτάτωρ Καλεί Θανάση», «Ο Τρομοκράτης» και «Μια Ιταλίδα Από Την Κυψέλη». Όλα αυτά βέβαια στα χρόνια του ’60, αφού σήμερα ο πύργος των 70 δωματίων στο λόφο της Παλλήνης γνώρισε τη δύναμη του χρόνου και το βανδαλισμό κάποιων που ψάχνουν συνεχώς κάτι ακόμα, για να καταστρέψουν. Έχουν καταστραφεί τα πάντα. Ο μεγαλύτερος βανδαλισμός, που θα μπορούσε να γίνει σε κτίριο που δύσκολα αναγνωρίζεται αν συγκριθεί με τα πλάνα των ελληνικών ταινιών που γυρίστηκαν εκεί.
Πριν λίγες ημέρες ένας πολύ καλός διαδικτυακός φίλος μου ο Andreas Kamamis επισκέφτηκε το χώρο και φωτογράφησε ότι έχει απομείνει όρθιο από το συγκεκριμένο οίκημα. Τίποτα δεν θύμιζε το άλλοτε αρχοντικό της Αλίκης στη θρυλική ταινία της Φίνος Φιλμ «Η Αρχόντισσα Και Ο Αλήτης». Τα ψηλά πεύκα-κυπαρίσσια στον περιβάλλοντα χώρο, η είσοδος με τη μεγάλη καμάρα, αλλά και άλλες καμάρες που υπάρχουν, οι άσπροι τοίχοι με τα κεραμίδια σε χρώμα ώχρας, η περιστροφική σκάλα με επένδυση σε χρώμα κεραμιδί και η πισίνα έχουν δεχτεί το βανδαλισμό ενώ η σκεπή του κεντρικού κτιρίου κατέρρευσε ύστερα από πυρκαγιά.
Σήμερα αυτό που εντυπωσιάζει τον κάθε επισκέπτη σε αυτό το χώρο, είναι η καταστροφή που έχει προκαλέσει πρώτα ο χρόνος, αλλά κυρίως τα βέβηλα χέρια των ανθρώπων, που έχουν εξαφανίσει ακόμη και τις καλωδιώσεις του ηλεκτρικού. Τρύπες σε τοίχους που δεν μπορούν να εξηγηθούν παρά μόνο ότι προέρχονται από κάποιους κυνηγούς θησαυρών που γνώριζαν την ιστορία των ιδιοκτητών της βίλας.
Όλα αυτά, τόσο οι φωτογραφίες, όσο και οι περιγραφές για τη κατάντια της Βίλας Λεβίδη σε συνδυασμό με τον ένα χρόνο που γράφω στο Myselvi.gr με οδηγούν σήμερα ξανά στο Λόφο της Παλλήνης. Οι φωτογραφίες συγκλονίζουν καθώς δυσκολεύτηκα ψάχνοντας ένα-ένα τα καρέ των ταινιών για να συγκρίνω εικόνες του χθες με το σήμερα!!!
Leave a Reply