ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ξένια Καλογεροπούλου: η ηθοποιός με τις δυο πολυκύμαντες ζωές!!!

15966950_252135121883966_759014358_o-1

Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail

Μια πανέμορφη ενζενί με γλυκό μουτράκι υπήρξε η Ξένια Καλογεροπούλου, ως κινηματογραφική ηθοποιός. Στο θέατρο είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και αξιόλογες μορφές. Διανοούμενη, αξιοπρεπής χωρίς ίχνος ψευτο – κουλτούρας ζει το μύθο της χωρίς να έχει νιώσει ποτέ σταρ.

Παρόλο που διανύει την όγδοη δεκαετία της ζωής της παραμένει δραστήρια και είναι ανοιχτή σε επαγγελματικές προτάσεις. Μορφωμένη εύστροφη, όμορφη και χαριτωμένη ζει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και εμφανίζεται μόνο όταν έχει να πει κάτι καλλιτεχνικά.

1 (1)

14265060_856195217848805_5982852140929333399_n

Η Ξένια Καλογεροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 30. Ανιψιά του κορυφαίου ηθοποιού Γιώργου Παππά και με μητέρα την εικαστικό Ίρα Οικονομίδου, η μικρή Ξένια μεγάλωσε σε ένα καλλιτεχνικό σπίτι το οποίο συχνά επισκέπτονταν ζωγράφοι, εικαστικοί, ηθοποιοί. Το “μικρόβιο” του θεάτρου το κουβαλούσε από μικρή και μετά από την άρνηση του πατέρα της να μπει στη Δραματική σχολή του Καρόλου Κούν, τελειώνοντας τις γυμνασιακές σπουδές της, βρέθηκε στη Βασιλική Ακαδημία δραματικής τέχνης στο Λονδίνο.

1 (2)

Χρόνια αργότερα η Ξένια Καλογεροπούλου είχε πει πως στη σχολή δεν έμαθε και πολύ σπουδαία πράγματα καθώς οι καθηγητές της  δεν ήταν υψηλού επιπέδου. Για την ιστορία θα έπρεπε να πούμε ότι ένας από τους συμφοιτητές της, ήταν και ο παγκοσμίου φήμης ηθοποιός, Πίτερ Ο’ Τουλ.

13962502_1147043535354181_3548978774704448564_n

Το 1958 επιστρέφοντας από το Λονδίνο, περνά την πόρτα της Φίνος Φιλμ και εμφανίζεται αρχικά ως επιβάτης ιστιοφόρου στο “Τελευταίο ψέμα” και αμέσως μετά στη κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου “Η κυρά μας η μαμή”. Θα ακολουθήσει η ταινία “Ο θησαυρός του μακαρίτη” και το 1959 ο Σωκράτης Καψάσκης θα τη πάρει για πρωταγωνίστρια του στην κομεντί “Η Λίζα τό σκασε”. Αυτός είναι και ο πρώτος πρωταγωνιστικός της ρόλος στον κινηματογράφο.

1

16177656_285728318509464_2980251196562796825_o

Τα περιοδικά της εποχής αρχίζουν να της αφιερώνουν σελίδες στα τεύχη τους ενώ οι φωτογραφίες της κοσμούν τα εξώφυλλα. Το 1960 θα ντυθεί ναυτάκι για τις ανάγκες της κωμωδίας “2000 ναύτες κι ένα κορίτσι” ενώ στα γυρίσματα της ταινίας “Αγάπη και θύελλα” θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί τον ηθοποιό Γιάννη Φέρτη. Τέσσερα χρόνια αργότερα θα παντρευτούν στο Μοναστήρι της Καισαριανής  και παρόλο που οι δύο ηθοποιοί προσπάθησαν να τον κρατήσουν μυστικό, δεν τα κατάφεραν. Το νέο μαθεύτηκε και στη μονή συγκεντρώθηκε κόσμος, αλλά και εκπρόσωποι του τύπου της εποχής, που όμως κράτησαν διακριτική στάση.

6E0D87DA2F84C543CAACBFD444E72A78

18300995_10212811599628574_9060499942568768921_n

Το 1964 θα γυρίσει τη τελευταία της ταινία στη Φίνος Φιλμ, είναι το “Ένας μεγάλος έρωτας”. Ένας μικρός ρόλος που όμως μαγεύει το κινηματογραφόφιλο κοινό ως αντίζηλος της Τζένης Καρέζη. Την ίδια χρονιά αποσπά το βραβείο Α΄γυναικείου ρόλου στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για την ερμηνεία της στη κωμωδία του Βασίλη Γεωργιάδη “Γάμος αλά Ελληνικά”.

08

Από την υπόλοιπη φιλμογραφία της ξεχωρίζουν: “Ο άσωτος”(1963), “Ο αδελφός Άννα”(1963), “Ο μπαμπάς μου κι εγώ”(1963), “Ο Ανήφορος”(1964), “Ανάμεσα σε δυο γυναίκες”(1967) και “Οι γενναίοι του βορρά”(1970).

18699887_10213407799009021_1096924762803594093_n

Η ίδια θυμάται από εκείνα τα κινηματογραφικά χρόνια: “… όταν βλέπω τις παλιές ταινίες αντικρίζω έναν άλλον άνθρωπο. Λογικό είναι, έχουν περάσει και τόσα χρόνια. Είχα σίγουρα τη ματαιοδοξία μου. Οπωσδήποτε με απασχολούσε να βγαίνω όμορφη, κότσαρα και κάτι μεγάλες βλεφαρίδες, σήμερα μου φαίνεται αστείο να βλέπω αυτά τα πλάνα, λέω “τι τα ‘θελα αυτά”… Εκτός, όμως, από το “Γάμος αλά ελληνικά”, μου αρέσει ο εαυτός μου στην πρώτη μου ταινία “Η κυρά μας η μαμή” (1958) του Αλέκου Σακελλάριου. Γιατί ήμουν ακατέργαστη, σκέτη, δεν είχα σκεφτεί πώς πρέπει να είναι μια πρωταγωνίστρια. Αργότερα άρχισε να μου ζητείται να κάνω σκέρτσα, σιγά σιγά μπήκα σε μια μόδα και εγώ. Αλλά συμβαίνει και κάτι άλλο. Ούτε και… τότε ήμουν ο άνθρωπος που φαίνεται στις ταινίες! Ήθελα να κάνω κάτι άλλο από αυτό που έκανα. Δεν γινόταν η δουλειά όπως ήθελα, ούτε από άποψη σεναρίου ούτε από άποψη γυρισμάτων, μου ζητούσαν να παίζω με έναν συμβατικό τρόπο, όλα ήταν σαν προσχεδιασμένα…”(Από συνέντευξη της στο περιοδικό “Βημαgazino”(2015).

484

Παράλληλα με τις ελληνικές παραγωγές η Ξένια εμφανίζεται και σε αμερικανικές ταινίες γυρισμένες στην Ελλάδα. Πιο γνωστή το “Συνέβη στην Αθήνα”(1962), με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896 και τη νίκη του Σπύρου Λούη στο Μαραθώνιο. Παρότι πρωταγωνίστρια του φιλμ είναι η εντυπωσιακή Τζέην Μανσφηλντ τη παράσταση κλέβει με τον αυθορμητισμό και τη δροσιά της η Ξένια.

358873fad4914931314b94f2036b503a_XL

Θεατρικά από το 1965 και μια ολόκληρη δεκαετία, συγκροτεί θίασο με το Γιάννη Φέρτη παρουσιάζοντας μια σειρά από σπουδαία έργα όπως ο “Γλάρος”, “Ο έμπορος της Βενετίας”, “Η δωδέκατη νύχτα” και φυσικά το “Οι πεταλούδες πετούν ελεύθερες”. Μετά το χωρισμό της από το Φέρτη θα ιδρύσει την παιδική της σκηνή που έμελλε να εξελιχτεί στον πιο σοβαρό θεσμό παιδικού θεάτρου στη χώρα μας.

10447626_1440168656251917_3146382641901523508_n

Το 1984 ιδρύει το θέατρο “Πόρτα” μέσα στο οποίο θα στεγαστούν τα νέα θεατρικά της όνειρα και η παιδική σκηνή της. Συνεχίζει να γράφει έργα που μαγεύουν μικρούς και μεγάλους μέχρι που το 2001 αποσπά δυο τιμητικές διακρίσεις. Το Βραβείο δραματουργίας “Κάρολος Κουν” για το έργο “Σκλαβί” και το βραβείο παιδικής λογοτεχνίας του Ιδρύματος Kώστα και Ελένης Ουράνη.

971505_708561719170978_360759406_n

Έντονη υπήρξε και η παρουσία της στη μικρή οθόνη στα χρόνια της κρατικής τηλεόρασης. Το 1983 πρωταγωνιστεί στα “Καθημερινά” του Γιάννη Δαλιανίδη ενώ παρουσίασε δυο τηλεπαιχνίδια , το “Ζωντανό Σταυρόλεξο”(1983 -86) καθώς και την “Τηλεοπτική τρίλιζα” τη διετία 1987 – 88.

1074736_708561722504311_787445390_o (1)

Η προσωπική της ζωή, μετά το χωρισμό της με το Γιάννη Φέρτη, έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ο γάμος της με τον συγγραφέα και μεταφραστή Κωστή Σκαλιόρα κράτησε 37 ολόκληρα χρόνια μέχρι το θάνατο του το 2013. Δύο χρόνια μετά η Ξένια γράφει το βιβλίο ” Γράμμα στον Κωστή”, μια αυτοβιογραφία της διαφορετική. Η ίδια το χαρακτηρίζει ως αμοιβαίο βιβλίο αγάπης αφού κάθε σελίδα του είναι αφιερωμένη στον σύντροφο της ζωής της, κάτι που θα έκανε και εκείνος για εκείνη.

10469478_1509123972639353_151788212937322142_n

10502210_1509123795972704_1933113039236082699_n (1)

12246764_10208011469028309_1904860602533085774_n

12744474_194822894212348_666626439286515420_n

c99e3db826c0f4cc2688a36ce3b60e1a_XL Photo6_thusavros_makariti

Αφήστε το σχόλιο σας

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top