ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι μανούλες του ελληνικού κινηματογράφου

ilias

Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail.com

Το σπουδαίο πρόσωπο της μάνας, στη ζωή κάθε ανθρώπου, έχει αφήσει ιστορία στο κινηματογραφικό πανί μέσα από ερμηνείες σπουδαίων Ελληνίδων ηθοποιών. Ο ελληνικός κινηματογράφος  σκιαγράφησε όλους τους τύπους  της Ελληνίδας μάνας.

Από την Πάστα Φλώρα, στην πολίτισσα μαμά του Κιοπέουγλου (Κώστα Βουτσά) ή την Ελένη Ζαφειρίου έχουμε το χάρτη όλων των τύπων γυναικών της ελληνικής οικογένειας. Όπως και αν την αποκάλεσαν, μάνα, μητέρα, μαμά, πάντα θα είναι δίπλα στο παιδί της με τον δικό της τρόπο άλλοτε διακριτική και κάποιες φορές καταπιεστική αλλά πάντα θα είναι η Ελληνίδα μάνα.

Ας θυμηθούμε λοιπόν τις πιο χαρακτηριστικές μανούλες του ελληνικού κινηματογράφου:

13162064_1695808700680124_1144773192_n

  1. ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ

Όταν ακούς το όνομα της βλέπεις τη μορφή της στην οθόνη, αυτομάτως μια λέξη σου έρχεται στο μυαλό: «μάνα». Η Ελένη Ζαφειρίου έπαιξε τον ρόλο της μάνας σε τόσες πολλές ταινίες και με τόσους διαφορετικούς τρόπους που …έγινε η «εθνική μας μάνα». Μάνες όλων των κοινωνικών τάξεων, με προτίμηση εκ μέρους των παραγωγών στις φτωχές και δυστυχισμένες γυναίκες. Τι ειρωνεία της τύχης όμως! Η Ελένη Ζαφειρίου αν και παντρεύτηκε δεν έκανε ποτέ δικά της παιδιά!

13198976_1695809654013362_2106335279_o2. ΜΑΙΡΗ ΜΕΤΑΞΑ

Μπορεί να μην ξέρουμε το πραγματικό της όνομα αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχάσουμε ποτέ τη φιγούρα της ως κινηματογραφική μαμά του Κώστα Βουτσά. Γεμάτη νεύρο και ζωντάνια ερμήνευσε με μπρίο και κέφι την αιώνια Ελληνίδα μάνα, που της αρέσει να επεμβαίνει στη ζωή του παιδιού της. Αν και υπερπροστατευτική «μαμά» στο πανί, στην προσωπική της ζωή δεν είχε δικά της παιδιά!

13162094_1695809720680022_527913410_n

3. ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ

Στον κινηματογράφο έκανε μόλις πέντε εμφανίσεις, με αμίμητες ερμηνείες σε ρόλους συζύγου, μητέρας, πεθεράς, που άφησαν εποχή και έγραψαν ιστορία. Στη Φίνος Φιλμ έπαιξε σε δύο ταινίες, «Η Γυναίκα μου Τρελάθηκε» και «Μια Τρελλή, Τρελλή Οικογένεια», στην οποία το υποκριτικό της στυλ στο ρόλο της λίγο αφελούς και λίγο φευγάτης μπουρζουά μάνας, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον Ελληνικό κινηματογράφο, αλλά και προπομπό για πολλούς παρόμοιους ρόλους από γυναίκες ηθοποιούς στα επόμενα χρόνια.

13148152_1695808807346780_463815034_o

4.ΤΑΣΣΩ ΚΑΒΒΑΔΙΑ

Με ιδιαίτερο προσωπικό στυλ, καταγράφηκε στις μνήμες του κοινού της  ως η αυταρχική μάνα του Νίκου Γαλανού στη ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Η αμαρτία της ομορφιάς». Στον κινηματογράφο   καθιερώθηκε με  τους ρόλους της αυστηρής και συντηρητικής μάνας και σε αυτό βέβαια βοήθησαν ο ακομπλεξάριστος χαρακτήρας της, το μοναδικό ταλέντο της, αλλά και η αρχοντική της παρουσία.

13149899_1695809287346732_1241254454_n

5. ΜΑΡΙΚΑ ΚΡΕΒΑΤΑ

Ενσάρκωσε με μοναδική επιτυχία τη μαμά της κακομαθημένης Αλίκης Βουγιουκλάκη στο “Ξύλο Βγήκε Από τον Παράδεισο”, που όπως κάθε μητέρα που σέβεται τον τίτλο της στην Ελλάδα, μπουκάρει σε σχολεία, φροντιστήρια και κάθε λογής δραστηριότητα του παιδιού της και ζητά το λόγο από οποιονδήποτε τολμήσει να πειράξει το σπλάχνο της. Τι κι αν ξέρει πως κατά πάσα πιθανότητα είναι το…σπλάχνο της που έχει άδικο. Και μετά αναρωτιώμαστε πως μας κακομαθαίνουν.

Αφήστε το σχόλιο σας

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

To Top