Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail
Αναπόσπαστο κομμάτι της διαφήμισης μιας ταινίας είναι σίγουρα η αφίσα της. Στη πρώτη μεταπολεμική δεκαετία, στα χρόνια του ’50, οι αφίσες ήταν κυρίως ζωγραφικές.
Δημιουργήματα μεγάλων ζωγράφων της εποχής, όπως ο Γιώργος Βακιρτζής, ο Στέφανος Αλμαλιώτης, ο Σπύρος Βασιλείου και ο Γεράσιμος Τουλιάτος. Και φυσικά μοναδικές αφίσες φιλοτέχνησε και ο ηθοποιός Μιχάλης Νικολινάκος. Τα έργα τους τα ζωγράφιζαν σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε μέγεθος τόσο μεγάλο, όσο και η πρόσοψη της κινηματογραφικής αίθουσας.
Για τη δημιουργία του έργου τους επέλεγαν ένα στοπ καρέ της ταινίας, εκείνο που θεωρούσαν ότι θα προσελκύσει περισσότερους θεατές. Τρία ήταν τα χαρακτηριστικά των έργων αυτών. Η μεγάλη επιφάνεια τους, το έντονο χρώμα και η ταχύτητα της εκτέλεσης.
Αφού η ταινία έκανε το κύκλο της οι αφίσες καταστρέφονταν αφού είχαν εκπληρώσει το σκοπό για τον οποίο είχαν δημιουργηθεί. Αφίσες και φωτογραφίες από τις προθήκες των κινηματογράφων της εποχής αποτέλεσαν την αθωότερη αιτία κλοπής για πολλούς που τολμούσαν να τα ξεκρεμάσουν από τα διαφημιστικά ταμπλό.
Έτσι σώθηκε ένα ιστορικό υλικό σε αντίθεση με το δημόσιο αλλά πολλές φορές και τις ίδιες τις εταιρείες παραγωγής, που αδιαφορούσαν πλήρως για αυτά.
Το MySelvi.gr παρουσιάζει μερικές από τις ωραιότερες αφίσες που σήμερα θα μπορούσαν να κοσμούν διάφορους χώρους ως πραγματικά έργα τέχνης!!!
Leave a Reply