“ΛΟΓΟΠΑΙΓΝΙΟ” : Κέντρο Ειδικής Αγωγής / Τσαλοπούλου 1-3, Σέρρες
Η γραφή είναι μια σύνθετη δεξιότητα η οποία προϋποθέτει συνδυασμό δεξιοτήτων κινητικού συντονισμού και οπτικής αντίληψης.
Μπορεί κάποιος να αναλογιστεί ότι το 50% μιας τυπικής σχολικής ημέρας αφιερώνεται στο γράψιμο.
ΣΤΑΔΙΑ ΓΡΑΦΗΣ
12 μηνών –> μουτζουρώνει σε ένα χαρτί
2 ετών –> μιμείται οριζόντιες και κάθετες γραμμές
3 ετών –> αντιγράφει οριζόντιες/κάθετες γραμμές και κύκλο
4 ετών –> κάνει σταυρό, κύκλο, τετράγωνο
5 ετών –> κάνει τρίγωνο κάποια γράμματα και κάποιους αριθμούς
έως 6 ετών –> γράφει το όνομα του και αντιγράφει όλα τα γράμματα
6 και πάνω –> σχολείο
ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΡΑΦΗΣ
- Ισορροπία κορμού/ αυχένα αλλά και καλή δύναμη
- Σταθερότητα καρπού
- Συνεργασία τριών δαχτύλων
- Αμφίπλευρος συντονισμός
- Πλευρίωση
- Οπτικοκινητικός συντονισμός
- Οπτική αντίληψη
- Οπτική μνήμη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ
- Παιχνίδια με πλαστελίνη
άμμο
πηλό
αφρό
χώμα - Λαβίδες και τσιμπίδες διάφορων μεγεθών για να συλλάβει μικρά αντικείμενα
- Πέρασμα χαντρών σε κλωστή ή κορδόνι
- Παιχνίδια με μανταλάκια
- Παιχνίδια με βίδες (βιδώνω/ξεβιδώνω)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ
- Πάζλ
- Βρες το άλλο μισό
- Βρες τις διαφορές
- Βρες τα αντίθετα
- Ζωγράφισε ό,τι βλέπεις;
- Παιχνίδια ταύτισης χρωμάτων,σχημάτων
- Παιχνίδια για την κατανόηση εντολών (μέσα, έξω, πάνω, δεξιά, αριστερά, κάτω κλπ)
Leave a Reply