Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail
Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Αλίκης Βουγιουκλάκη έγινε το 1953-54 με τη ταινία του Νίκου Τσιφόρου “Το Ποντικάκι”. Ένα σενάριο γραμμένο για την Έλλη Λαμπέτη,αλλά επειδή η Λαμπέτη γύριζε το “Κυριακάτικο Ξύπνημα” με τον Μιχάλη Κακογιάννη, ο ρόλος δόθηκε στη νεαρή Αλίκη, κάτι με το οποίο έγινε έξαλλη η Σμαρούλα Γιούλη και καυγάδισε γι΄αυτό με τον Τσιφόρο.
Μέχρι το 1958, χρονιά κατά την οποία η Αλίκη θα γνωρίσει τις πρώτες εισπρακτικές επιτυχίες με τα φιλμ: “Ο Μιμίκος και η Μαίρη”, “Η Μουσίτσα” και η “Αστέρω”, θα γυρίσει ταινίες σε μικρές εταιρείες παραγωγής που όμως της χαρίζουν μια σχετική δημοτικότητα.
Η πρώτη συνεργασία της με τη Φίνος Φιλμ θα γίνει το 1958 με τη βουκολική ταινία “Αστέρω” (ριμέικ της ομώνυμης βουβής ταινίας του 1929) και θα ακολουθήσει ο ρόλος της άτακτης και κακομαθημένης μαθήτριας Λίζας Παπασταύρου στην κωμωδία “Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο”. Το έργο έχει απίστευτη εισπρακτική επιτυχία και μέσα στον χειμώνα ανοίγουν θερινοί κινηματογράφοι και ο κόσμος το βλέπει με ομπρέλα υπό βροχή.
Το 1960 είναι η χρονιά της “Μανταλένας” που θα της χαρίσει το βραβείο ερμηνείας στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και παράλληλα θα μαγέψει το κοινό της με το ρόλο της στο φιλμ του Ντίνου Δημόπουλου “Το Κλωτσοσκούφι”.
Το 1961 η Αλίκη θα γυρίσει την πρώτη έγχρωμη ταινία της την “Αλίκη στο ναυτικό” και ένα χρόνο αργότερα θα καθηλώσει τους κριτικούς με την ερμηνεία της στο “Ταξίδι”. Μια ταινία με δραματικό στόρι (του Βαγγέλη Γκούφα), που της δίνει την ευκαιρία να ξεφύγει από τους μέχρι τότε “αφελείς” και “ανέμελους” κινηματογραφικούς της ρόλους. Η πρωτοβουλία ανήκει στον Φίνο αλλά το αποτέλεσμα ενθουσιάζει μόνο τους κριτικούς καθώς το κοινό της, βρίσκει το ρόλο πολύ καταθλιπτικό και το φινάλε του έργου πολύ βαρύ!!!
Το 1962 και με πρότυπο τη “Μανταλένα”, η Εθνική μας Σταρ κάνει τη μεγάλη απόπειρα για διεθνή καριέρα με τη ταινία “Aliki my love”. Ένα διασκεδαστικό στόρι γραμμένο πάνω στα μέτρα της Βουγιουκλάκη που όμως ως στόχο είχε τη διεθνή αγορά. Ο Φίνος ξοδεύει πάνω από 9.000.000 δραχμές, αλλά εισπρακτικά η ταινία δεν “περπατάει” και το φλερτ της Αλίκης με το διεθνή κινηματογράφο έχει άδοξο τέλος.
Το 1963 η Αλίκη φεύγει από τη Φίνος Φιλμ και γυρίζει με τον Κλέαρχο Κονιτσιώτη τα “Χτυποκάρδια στο θρανίο”. Θα επιστρέψει στο Φίνο το 1964 για να γυρίσει το “Δόλωμα” λόγω συμβολαίου και από εκεί και πέρα θα περιπλανηθεί στους κινηματογραφικούς οργανισμούς Δαμασκηνός Μιχαηλίδης και Καραγιάννης Καρατζόπουλος.
Το 1968 επιστρέφει στην αγκαλιά του Φίνου και με νέο πλέον συμβόλαιο θα γυρίσει μια σειρά ταινιών που θα κάνουν ρεκόρ εισιτηρίων.Σύμφωνα με δημοσίευμα του επαγγελματικού περιοδικού “Τα Θεάματα”, οι τρεις εμπορικότερες ταινίες , από καταβολής του ελληνικού κινηματογράφου είναι τα φιλμ:
1.”Υπολοχαγός Νατάσα” 751.117 εισιτήρια
2.”Η Αρχόντισσα κι ο Αλήτης” 750.380 εισιτήρια
3. “Η Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά” 739.001 εισιτήρια.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι και στις τρεις ταινίες πρωταγωνίστρια είναι η Αλίκη. Η ηθοποιός που έβγαλε τον ελληνικό κινηματογράφο από την αφάνεια καθώς με τις ταινίες της κέντρισε το ενδιαφέρον του κοινού και ανέβασε το κασέ των ηθοποιών…
…συνεχίζεται…
Leave a Reply