ΓΥΝΑΙΚΑ & ΕΡΓΑΣΙΑ

Ο “ύπουλος συνάδελφος” και πώς να τον αντιμετωπίσετε

Οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μας, δεν είναι κάτι που συμβαίνει σε όλες τις δουλειές ή τουλάχιστον δεν είναι δεδομένες για όλους. Σε κάθε δουλειά μπορεί να κρύβεται ένας συνάδελφος Ιούδας και ακόμη χειρότερα, σαμποτέρ κάθε προσπάθειάς μας.  Ένας ανασφαλής άνθρωπος που προσπαθεί να αναδειχθεί μειώνοντας τους άλλους. Αν, λοιπόν, αυτήν την εποχή απολαμβάνετε την εύνοια των αφεντικών σας, ιδίως αν την πετύχατε με την αξία σας, προετοιμαστείτε γιατί θα αποτελέσετε στόχο συκοφαντιών για το συγκεκριμένο άτομο.

Δε λείπουν οι “συνάδελφοι”, που δημιουργούν προβλήματα σε άλλους συναδέλφους, διαδίδουν φήμες και κουτσομπολιά, αποθαρρύνουν ή κριτικάρουν τη δουλειά των άλλων, δεν συνεργάζονται, δεν προσπαθούν αρκετά όταν τους ανατίθεται μία ομαδική δουλειά, δεν είναι πρόθυμοι να ακούσουν, έχουν πάντα να πουν κάτι αρνητικό για κάποιον ή για κάτι.  Αν βιώνετε κάτι από όλα αυτά, προσπαθήστε να επικεντρωθείτε στο πρόβλημα: Ποιο είναι πραγματικά το άτομο που σας ενοχλεί; Τι είναι ακριβώς αυτό που κάνει και σας εκνευρίζει; Έχει αυτό το άτομο τη δύναμη να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στη δουλειά σας ή απλά επηρεάζει την ψυχολογία σας;

Η δουλειά μπορεί να φαίνεται ιδιαίτερα πιεστική σε ορισμένους και να αντιδρούν άσχημα θέλοντας έτσι να ξεσπάσουν κάπου- μπορεί καν να μη φταίει η δουλειά και απλά να έχουν προσωπικά προβλήματα. Τι φταίει άραγε και φέρονται έτσι; Σίγουρα δεν έχω κάνει κάτι; Αφού αναλογιστούμε το δικό μας μερίδιο ευθύνης, μπορούμε να  αντιμετωπίσουμε τους “συναδέλφους” αυτούς. Όχι φυσικά με το να τους μοιάσουμε ή να τους καλοπιάσουμε. Αρχικά παρατηρούμε αν φέρονται άσχημα και σε άλλους συναδέλφους ή μόνο σε εμάς. Αν ναι, τότε έχουμε συμμάχους που αν χρειαστεί να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα θα μας υποστηρίξουν- αφού όμως εξαντλήσουμε τα όρια “φυσιολογικής” συμπεριφοράς.

Κατ’ αρχήν:

-Μην το παίρνετε προσωπικά και διατηρήστε την ψυχραιμία σας. Επικεντρωθείτε στη δουλειά και τους στόχους σας και πιστέψτε μέσα σας πως η κακή συμπεριφορά του συναδέλφου δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να σας αφορά. Μην παίρνετε τα άσχημα λόγια του/της στα σοβαρά και προσπαθήστε όσο γίνεται να τον/την αγνοείτε.

-Φερθείτε σαν επαγγελματίας. Μειώστε την επαφή με αυτό το άτομο αποκλειστικά σε επαγγελματικό επίπεδο. Αποφύγετε τις άσκοπες συζητήσεις και τα κουτσομπολιά και κρατήστε τον/την σε απόσταση. Κάντε, ωστόσο, τη δουλειά σας όσο καλύτερα γίνεται και προσπαθείτε να συνεργάζεστε με όλους.

-Συμπεριφερθείτε στους άλλους όπως θα θέλατε να συμπεριφέρονται και σε εσάς. Να σέβεστε τους συναδέλφους και να απαιτείτε και από αυτούς σεβασμό. Δεν χρειάζεται να συμπαθείτε τους πάντες μέσα στο γραφείο και να έχετε με όλους φιλικές σχέσεις. Και κυρίως, μην κατηγορείτε σε τρίτα άτομα τον διπλανό σας αν είναι ανεύθυνος, ανόητος και αδιάφορος για τη δουλειά. Ειδικά αν αυτό δεν σας αφορά.

-Επικοινωνήστε με το άτομο αυτό. Αν η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο μιλήστε με αυτό το άτομο σε έναν ιδιωτικό χώρο. Κάντε το, όμως, κάποια στιγμή που θα είστε ήρεμοι και θα μπορείτε να ελέγχετε τα συναισθήματά σας. Ενημερώστε το άτομο με ποιο ακριβώς τρόπο σας ενοχλεί και τα πιθανά αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να έχουν οι πράξεις του/της για τους υπόλοιπους συναδέλφους αλλά και για το ίδιο το άτομο. Προσέξτε τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε και τη γλώσσα του σώματός σας για να μην εκλάβει την κουβέντα σας σαν κατά μέτωπο επίθεση ή προσβολή. Προσπαθήστε να είστε λογικοί και δίκαιοι. Μην φέρετε στην επιφάνεια παλαιότερα προβλήματα αλλά επικεντρωθείτε στο συγκεκριμένο που ξεχείλισε το ποτήρι.

-Μιλήστε με το αφεντικό σας. Αν και μετά από αυτήν τη συζήτηση τα πράγματα δεν βελτιωθούν θα πρέπει να έρθετε σε επαφή με το αφεντικό σας. Βρείτε κατάλληλα επιχειρήματα για να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας και τον ρόλο σας στην κατάσταση. Δείξτε ότι πραγματικά θέλετε να λυθεί το πρόβλημα με θετικό τρόπο και σε καμία περίπτωση μην δείξετε ότι βρίσκεστε εκεί με σκοπό να διωχθεί αυτό το άτομο από το γραφείο.

Δύσκολους και διαφορετικούς από εμάς χαρακτήρες συναντάμε και θα συναντάμε παντού. Σε τέτοιες περιστάσεις ή θα αντιμετωπίσουμε τα άτομα αυτά ή θα φύγουμε από τη δουλειά μας- κάτι που εν μέσω κρίσης δεν θεωρείτε ασφαλής λύση. Προσπαθήστε να εκτιμήσετε την κατάσταση και να “κλείσετε” τους ανοιχτούς λογαριασμούς!

ΠΗΓΗ: queen.gr
To Top